3 ani de YouTube, 352 de clipuri publicate si 4.790 de urmaritori
Noi ne-am apucat de YouTube acum 3 ani. Nu stiam nimic despre cum si ce trebuie facut. N-aveam nici un fel de experienta anterioara despre cum trebuie sa filmezi, ce trebuie sa faci, de ce unele clipuri fac sute de mii de vizualizari... nimic.
Ne-am apucat de YouTube pentru ca ne plictiseam prin casa, in timpul pandemiei.
Neavand nici un fel de experienta la inceput, am crezut, ca tot omul, ca orice pui aici merge. Ne-am dat seama in scurt timp ca nu e asa. Odata cu noi, s-au apucat si alte zeci de mii de persoane si brusc YouTube a devenit un spatiu aglomerat in care doar cei mai buni performau. La inceput faceam multe vizualizari (asa ni se parea in acel moment) de pe Facebook. Multi prieteni ne-au scris, ne-au sunat si ne-au incurajat sa continuam. Asta am si facut.
Am ajuns acum, la 3 ani de la publicarea primului clip si pe canalul nostru am adunat o comunitate de 4.790 de urmaritori.
Primul an (512 urmaritori). De ce am crescut asa greu?
Pentru ca neavand nici un fel de experienta si nestiind nimic despre algoritmul YouTube, noi am publicat clipuri cu tot ce se intampla in viata noastra (asa facem si acum dar algoritmul YouTube s-a mai schimbat de atunci - acum 3 ani "nisa" iti aducea succes garantat). La inceput a existat entuziasm, atat din partea noastra cat si din partea spectatorilor care ne vizionau clipurile. Incet, incet, acest entuziasm s-a erodat, a mai reinviat punctual in momentele in care ne duceam intr-o excursie sau faceam ceva inedit dar pe ansamblu oamenii si-au pierdut interesul si observam, cu fiecare clip pe care il incarcam ca desi crestea numarul de urmatori, facem cam acelasi numar de vizionari.
Anul 2 (1277 urmaritori). Am descoperit ca subiectul conteaza..
In cel de-al doilea an ne-am dat seama ca unele clipuri performeaza mai bine pentru ca aveau un subiect de interes. Aceastea au fost si clipurile care ne aduceau urmaritori noi. Am inceput sa renuntam la clipurile in care povesteam sau aratam mai multe lucruri deodata si am inceput sa ne concentram pe un anume subiect. Incet, incet a inceput sa creasca si numarul de vizionari si am atins si pragul de monetizare pe YouTube. Veniturile erau si sunt in continuare foarte mici, practic nici nu conteaza daca nu faci cateva zeci de mii de vizualizari zilnic.
Anul 3 (4727 urmaritori). Ne-am dat seama ca subiectul conteaza daaarrr...
YouTube a lansat si a promovat foarte mult ideea de a face clipuri scurte. Intr-un final ne-am conformat si am produs o serie intreaga de clipuri scurte, majoritatea dintre ele sunt retete cu mancaruri pe care le gateste Ileana zi de zi. In 2 luni ne-am dublat numarul de urmaritori daaarrr... am descoperit ca desi am adunat multi abonati intr-un timp scurt acestia nu sunt interesati de continutul canalului nostru, majoritatea s-au abonat "la impuls" si canalul a revenit incet, incet la acelasi numar de vizionari.
Anul 4 (??? urmaritori). Intre subiect si urmaritori fideli
Problema clipurilor concentrate pe subiect este ca nu aduc urmaritori fideli. In clipurile "pe subiect" care apar in cautarile YouTube si fac vizionari timp indelungat trebuie sa faci totul "pe repede-nainte", sa nu plictisesti (aici oamenii vor totul livrat repede, nu ii intereseaza persoana ta). Clipurile care iti aduc urmaritori fideli sunt cele in care le arati viata ta de zi cu zi (daily vlog) dar acestea, de obicei, dupa cateva zile de la postare sunt clipuri "moarte". Nu mai fac vizualizari (sau fac foarte putine) si practic sunt niste clipuri care-ti raman ca amintire.
Ce e de facut?
Dupa 1.103 zile de YouTube credem ca este nevoie de un mix intre clipurile "pe subiect" si clipurile de tipul "daily vlog". Ceva care sa fie ca un liant intre cele doua moduri de a face YouTube si asta vom publica in continuare. Vom incerca, in limita timpului sa facem in asa fel incat sa existe un echilibru. Sper sa reusim si sa va captam atentia cu clipuri de calitate (atat cat putem noi) si sa aducem in atentia voastra lucruri, momente, situatii care sa va starneasca interesul si din care sa aveti ceva de invatat.